a n n a

munspelskänslan

Sparat under: anna — a n n a november 23, 2006 @ 18.33

…såkallas numera den klassiska magkänslan i vårt hem - munspelskänslan!

Idag blev jag uppringd av butiken och jag kunde hämta spelet närsomhelst. Så fort butiken öppnade var jag dä. Expediten mötte mig med ett leende “anna med munspelet?” frågade hon käckt och jag insåg att _alla_ i butiken hade koll på turerna. Tyvärr var inte den person jag haft kontakt med från början där och det kändes synd för jag hade gärna gjort hela affären med henne.

En ung tjej överlämnade spelet och jag tog emot det med darrande hand. Graveringen är på rätt håll. Puh. Andas ut. Men det är inte lika snyggt typsnitt som förra. Men den förra syns inte alls. Faktiskt imponerad över det jobb han gjort. Och jag uttalade min förvåning.

Min nästa fråga och stora dilemma var - vad ska jag betala?! Jag verkligen avskyr att säga “jag tänker inte betala” - de hade ju faktiskt åtgärdat felet och över all förväntan dessutom. Istället valde jag att ställa frågan “och hur gör ni med priset?” Och de gav mig det högre priset än övertalat i telefon. Jag påtalade detta och expediten kallade till sig en kollega. Onej! Inte ännu en att förklara allt igen för var min enda känsla.

Det visade sig att denna kvinna tidigare varit butikschef och när jag förklarat vad som hänt var hon den _förste_ att be om ursäkt för det inträffade. Hon gav mig, utan knussel, det lägre per telefon överenskomna priset och bad om mitt telefonnummer så att butikschefen, som jag gjort affären med från början, kan kontakta mig i nästa vecka.

Och nu? Vad är rimlig kompensation? Allt? Hälften? Skita i striden?

7 kommentarer »

  1. Munspelskänslan - den var bra! Jag kommer alltid att tänka på denna story framöver när jag kommer i liknande situationer och veta att det är bäst att följa känslan…

    Guldfynd ska säga till dig:
    Vi beklagar verkligen det som hänt och vill på allra bästa sätt kompensera dig och vi undrar, vad kan vi göra för dig för att du ska vara en nöjd kund?

    Då svarar Anna:
    Jag skulle vilja att ni står för gravyren på grund av de turer som har varit fram och tillbaka och på grund av det extra arbete och den oro det har gett mig.

    Kanon säger de - det fixar vi!

    Trevlig helg!

    Kommentar av Sofie — november 24, 2006 @ 07.43

  2. Nu vet ju inte jag om det handlar om några hundrarlappar eller om några tusenlappar men jag hade bara låtit det vara om du nu är nöjd med resultatet. Glömma det så fort som möjligt.
    Ungefär som när man får fortkörningsböter. Min moster lärde mig och min mor att det är bara till att betala dem direkt och sedan glömma dem. Annars gör det bara ont i magen. Man vet ju att man har gjort fel men samtidigt så är det inget att hänga upp sig på. Ja, i vår familj, ja till och med släkt så är det jag och min mor som får fortkörningsböter oftast… och jag dubbelt så många gånger som hon. :-/

    Kommentar av DOLÖ — november 24, 2006 @ 10.02

  3. Fast om man får böter så har man själv gjort fel…

    Men, nu har de gjort fel…

    Kommentar av Sofie — november 24, 2006 @ 15.20

  4. Jag tycker de ska laga halsbandet som inte Pilgrim vill laga åt dig!GRATIS! Då blir vi nöjda allihop. Åtminstone jag,som inte kan komma över att en ny present går sönder o ingen ansvarig bryr sig.
    Ja,vad tycker du? Huvudsaken är nu att födelsedagen blir lyckad o presenten uppskattad.
    Kram

    Kommentar av Birgitta — november 24, 2006 @ 15.34

  5. Men sånt härnt är ju så svårt & det är ju beroende på dagsformen vad man gör. Antingen känner man sig som den bitch man har rätt att vara. Eller så orkar man bara inte å då skiter man i det. Det finns inget rätt eller fel när det gäller att handla efter vad ens hjärta säger en. Det är du som ska somna på kvällen. Det är i ditt huvud frågan kanske gnager. Om du kommer gräma dig om en månad om du inget gör så gör något!

    Jordgubbskram! HA! Ja, nu äter jag dom!!! :D

    Kommentar av Jennie — november 25, 2006 @ 14.52

  6. De ska göra ikea/elgiganten/komplett-grejen. Dvs de ska kompensera dig så mycket att du med glädje använder dem igen, vad det än innebär. Det är det som är service.

    Jag kallar det för ikea/elgiganten/komplett-grejen eftersom det är på de ställen jag fått det bemötandet.

    Elgiganten tar ändå priset när de gav mig en ny PS2a när jag själv tappat den gamla i golvet! :D

    Kommentar av Jonk — november 26, 2006 @ 11.32

  7. …Sofie: får jag ta med dig?
    …DOLÖ: det handlar om hundralappar och jag är mest lagd åt ditt håll, men samtidigt vill jag slåss för min sak - de har ju faktiskt gjort fel OCH erkänt det!
    …Birgitta: det är ju ett kanonbra alternativ! :D Snacka om flera flugor i en och samma smäll *ler stort*
    …Jennie: japp, dagsformen styr verkligen. Jag hoppas dock att jag är på bitchhumör och sugen på att ta striden när butikschefen ringer mig.
    …Jonk: exakt! Det är PRECIS den känslan som de ska eftersträva.

    Men visst är det en grej som butiken borde reda upp med graveraren - han har ju faktiskt erkänt att han gjort fel. Snälla ngn, ge mig styrka att stå på mig då hon ringer - OM hon ringer! Annars kan jag ju säga att ilskan kommer att komma som ett brev på posten.

    Kommentar av anna svarar... — november 27, 2006 @ 15.44

RSS för kommentarer till det här inlägget. TrackBack URI

Kommentera